Darnus gyvenimas 1

Anna Newton „Darnus gyvenimas“: (ne)vykusi patarimų knyga harmonijai kurti

Jau keletą metų nebuvau skaičiusi knygos, susijusios su gyvenimo būdo ir buities optimizavimu. Na, o spragų, žinoma, vis dar netrūksta, tad ši knyga – „Darnus gyvenimas“ – patraukė mano dėmesį. Nevyniodama iš karto pasakysiu, kad nelikau labai sužavėta, nors tam tikrų vertų dėmesio elementų ir priminimų joje esama.

Pabandysiu pasidalinti įspūdžių – knygos pliusų ir minusų – mišraine.

– Knygoje daug tuščiažodžiavimo. Nežinau, ar nuo to palengvėjo, bet knygos pabaigoje tai patvirtino ir pati autorė: „Aš esu pagarsėjusi savo tuščiažodžiavimu.“ (psl. 278)

+ Knyga lengvai skaitoma.

+ Gali būti naudinga jauniems, savarankiško gyvenimo patirties neturintiems žmonėms. Taip sakau dėl to, kad dalis knygos informacijos yra pernelyg bazinė ir elementari. Būdama 30+ metų, turėdama gyvenimiškos patirties ir skaičiusi panašaus pobūdžio knygų, jaučiausi skaitanti dalykus, kurie (jau) savaime aiškūs.

– Mano asmenine ir subjektyvia nuomone, autorės humoro jausmas – labiau cringe nei prajuokinantis. Nežinau, ar jos humoras yra itin britiškas, ar su kultūra nesusijęs, bet VISIŠKAI nelipo. Beje, nuolat linksniuojama Beyonce ir Ryan Gosling irgi atsibodo.

– Britišką kultūrą/kontekstą paminėjau ne atsitiktinai. Autorė nevengia dalintis jos gyvenamajai aplinkai būdingų paslaugų, parduotuvių, picerijų ir pan. pavadinimais. Gal ji knygą rašė išimtinai Didžiosios Britanijos gyventojams? Nežinau.

– Bent jau lietuviškame knygos variante visi kreipiniai yra išimtinai į moteriškąją giminę, tarsi tai būtų vienintelė jos auditoriją. Visgi nei ant priekinio, nei ant galinio viršelio nematau informacijos, kad knyga skirta būtent moterims. Visko gali būti, kad vyrišką auditoriją eliminavo ne rašytoja, o vertėja.

+ Knygoje paminima nemažai programėlių laiko ir darbų organizavimui, finansų valdymui/stebėjimui. Finansų judesiui fiksuoti išbandžiau Excel analogą – Sheets (iOS). Visgi telefone ši programa nėra patogi, tad likau prie jau ilgokai naudojamos Monefy, kuri yra ne tik patogi, bet ir funkcionali. Didžiausias ir bene vienintelis jos trūkumas demo versijoje – reklamos.
Na, o darbų organizavimui pradėjau naudoti Todoist programėlę, kuri, pakoregavus keletą nustatymų, kol kas atrodo stulbinamai patogi. Asmeninėms reikmėms visiškai pakanka nemokamos versijos, kurią galima atsisiųsti į visus įrenginius nepriklausomai nuo naudojamos programinės įrangos. Duomenys, žinoma, sinchronizuojami. Ją naudoju lygiagrečiai su Reminders (iOS), kur pildau bendro pobūdžio sąrašus ir užduotis be konkrečių datų.

– Žmogiška, kad knygos autorius pats nėra tobulas tame, apie ką rašo. Visgi Annos Newton „išpažintis“ yra gluminanti. Iš to kyla ir prieštaravimų, kai save pateikia kaip stropuolę, o kitame knygos skyriuje jau panašiau į palaidą balą.

– Gaila, bet daug kur slystama paviršiumi. Tarkim, spintos-kapsulės idėja išskleista silpnai, o kalbant apie maisto gaminimą pateiktas asmeninio valgiaraščio pavyzdys sukėlė mintis, kad jiedu su vyru gyvi sumuštiniais ir sriubomis.

+ Smagu, kad į bazines rūpinimosi savimi temas įtraukė ketvirtą elementą – psichinę sveikatą. Kiti trys yra klasikiniai – miegas, sveika mityba ir fizinė veikla.

+ Patiko paprastas, bet konkretus būdas išsikelti tikslus. Siūloma skirstyti juos į keturias kategorijos: finansai, gera savijauta, asmeniniai reikalai, karjera. Pernelyg abstrakčius tikslus rekomenduojama apibrėžti/suskaidyti taip, kad jie atitiktų SMART principą (S – specific/tikslūs, M – measurable/išmatuojami, A – achievable/pasiekiami, R – realistic/realūs, T – Time-managed/išsitenkantys laike). (Daugiau – 121 psl.)

+ Autorė pataria kasdien bent trumpam išlįsti į lauką, net jeigu dirbama iš namų. Aukso vertės patarimas, nors ir labai elementarus. „NEGALI BŪTI JOKIŲ PASITEISINIMŲ. Net jeigu tik trumpai apsuksi ratą aplink savo rajoną. Tai tikrai stebuklingai veikia tiek psichiškai, tiek fiziškai. Tokie pasivaikščiojimai padės tau pravalyti visas kūrybines arterijas, kurios kartais atrodo užsikimšusios. (psl. 148)

+ Dar vienas daugeliui žinomas, tačiau retai kieno praktikuojamas darnios gyvensenos elementas – digital detox. Autorė siūlo bent vieną dieną per savaitę praleisti be išmaniųjų technologijų. Man ši praktika atrodo aukso vertės ir tuo pat metu reikalaujanti valios pastangų. Pastaruosius kelis metus ranka reguliariai savaime tiesiasi išmaniojo telefono link ir groja per appsus, nors nieko TOKIO juose nėra.

Štai čia ir sustosiu. Šią knygą skaityti nei labai rekomenduoju, nei atkalbinėju. Gal tiesiog skatinu neturėti pernelyg didelių lūkesčių. Iš esmės, jeigu perskaitę ją, savo gyvenimą patobulinsime bent vienu ar keliais punktais – jau neblogai!

Taip pat pasidalinsiu dar dviejų panašaus pobūdžio knygų pavadinimais. Šios man asmeniškai pasirodė stipresnės, svaresnės ir netgi vertos pakartotinio skaitymo:

  • Greg McKeown „Esencializmas. Disciplinuotas mažiau siekimas“
  • Francine Jay „Laimė turėti mažiau. Minimalistinės gyvensenos vadovas“
Jeigu turite savų rekomendacijų – pasidalinkite komentaruose! :)

Darnus gyvenimas 2

Parašykite komentarą